Page 11 - 2015_01
P. 11
E N E R G I E K O L E M N Á S / 9
HELIOS Green v spoločnosti STEFE a struktury odběratelských faktur v celé skupině STEFE.
Požadavek na vzhled a strukturu se týkal také ostatních vý-
Implementácia: 2012 - 2013 stupních dokumentů ze systému HELIOS Green (Objedná-
Ostrá prevádzka: od 1.1.2014 vek, Upomínek, Likvidačního listu a Vzájemných zápočtů),
Rozsah: implementácia pre 8 spoločností, 54 licencií / včetně konsolidace tiskových sestav.
90 užívateľov Ne tak konkrétně specifikovaným, ale neméně důležitým
Migrácia: ekonomické dáta za 5 rokov, importy dát (IFRS úkolem implementačního týmu bylo i optimalizovat proce-
oblasť, OOPP/KHM) sy a zvýšit uživatelský standard.
Požiadavky na funkcionalitu: Modul Energia, Modul
Zmluvy a PDF dokumenty, Evidencia dokumentov/Re- Velký důraz byl při celém projektu kladen na klíčovou oblast
gistratúra, Modul Objednávky a Workflow, oblasť IFRS
v module Majetok, IAS vykazovanie – fakturaci energií. Implementace tohoto modulu proběhla
So systémom pracujú: odděleně od ostatních částí, přičemž velmi cenný byl v této
Ekonomickí pracovníci souvislosti proaktivní přístup a vynikající know how spo-
Energetickí pracovníci lečnosti INTELSOFT EAST. Implementace modulu probíhala
Technickí pracovníci plynule, přičemž velký důraz byl kladen na import topologie
Ostatní energetické sítě z aplikace Energetický management a její
konfiguraci v modulu ještě před první fakturací.
Implementační tým vzal všechny požadavky velmi vážně.
novali jsme proto znalostí procesů ve skupině STEFE.“ říká Výsledkem bylo prakticky stoprocentní splnění všech cílů
Ing. Peter Bobík, ředitel INTELSOFT EAST a vedoucí projektu projektu. Všech osm databází tak bylo v ostrém provozu1.
na straně zhotovitele. ledna 2014. Systémy Energetický management (EM) a HE-
Cílů projektu, který vzhledem k velikosti skupiny i rozsahu LIOS Green vzájemně komunikují v souladu s topologií
jejích činností nebyl nikterak jednoduchý, bylo několik. Prv- energetické sítě, prioritně definované v EM. Výsledkem této
ním z nich bylo zajistit ostrý provoz ke stanovenému datu komunikace je plynulá fakturace energií. Rozhraní mezi EM,
1. 1. 2014, přičemž bylo nutno do té doby sjednotit a op- původním fakturačním systémem a LCS Noris byla nahra-
timalizovat fakturaci energií napříč skupinou. Dalším cílem zena jediným rozhraním, kterým je EM-HELIOS Green. Také
byla kompletní migrace všech historických dat za období odběratelské faktury byly změněny dle požadavků zákazní-
2009-2013, kromě jiného těch, která souvisela s přecho- ka, v intencích design manuálu skupiny STEFE. Byly vytvo-
dem Slovenska na měnu Euro. Nezanedbatelnými požadav- řeny „inteligentní“ a dynamické tiskové sestavy obsahující
ky zákazníka bylo též dodržení kompatibility s aplikací Ener- variabilní část editovanou správcem, případně uživatelem.
getický management, minimalizace rozhraní mezi jednotli- V rámci zvýšení uživatelského standardu byly podniknuty tři
vými zde využívanými softwary a také sjednocení vzhledu kroky, spočívající v zavedení:
• elektronického schvalování
objednávek a notifikace,
• evidence registratury přímo
v systému,
• generování fakturace energií
z jediného systému.
„Velmi důležitou úlohou Systému
HELIOS Green byla z našeho pohledu
optimalizace a konsolidace všech
klíčových firemních procesů a celkové
zvýšení uživatelského standardu,“
shrnuje Ing. Ivana Kesziová, riaditeľka
oddelenia ľudských zdrojov, marketin-
gu a komunikácie STEFE SK, a.s..
Hodnotit nyní výšku provozních ná-
kladů by bylo poněkud předčasné, ale
vše nasvědčuje tomu, že se podařilo
udržet je na stejné výši, jako v před-
cházejícím období.
1/2015 E N E R G I E K O L E M N Á S