Vyhledat:

Digitální firemní kultura je stále především o lidech

V poslední době se hodně mluví o digitální firemní kultuře či zdatné digitální pracovní síle. Na to, co si pod digitální kulturou můžeme představit jsme se zeptali personální ředitelky společnosti innogy Česká republika Eriky Vorlové.

 

 

 

 

 

 

Jak máme chápat termín digitální firemní kultura?

Digitalizace je fenoménem doby a od základů mění způsob naší práce, komunikace i podnikání. Nicméně firemní kultura je stále především o lidech. A naším úkolem je proto vytvořit pro lidi takové podmínky, aby byli motivovaní využívat moderní technologie v praxi. Pro vlastní odborný růst, pro rozvoj firmy a nového businessu. Nastupující mladá generace má digitální nástroje už takřka ve svém DNA. Nicméně se nenaplnily ani naše počáteční obavy z přístupu služebně starších kolegů a byli jsme mile překvapeni, jak rychle si nové technologie a aplikace osvojili a bez problémů začali využívat v praxi.

Jak v innogy probíhá digitální vzdělávání zaměstnanců?

Vlastně ještě před tím, než k nám nastoupí. Pro úplné nováčky právě spouštíme digitálního průvodce s názvem Vítejte v innogy, který je seznámí se vším, co je po příchodu k nám čeká. Pro manažery i zaměstnance pořádáme pravidelné digitální bootcampy, kde je seznamujeme s nejnovějšími trendy ve využívání digitálních technologií. Oblíbené jsou také „digitální snídaně“ a všichni zaměstnanci mají přístup k video kurzům na portálu Digiskills. Přínosný je také fakt, že se na vývoji řady aplikací mohou zaměstnanci sami podílet.

Kam všude digitální technologie vstupují?

Postupně digitalizujeme naše procesy, personální i provozní dokumentaci nebo manažerské reporty. Úspěšně jsme zvládli zavedení elektronického podpisu při vyřizování pracovněprávních dokumentů a naší poslední novinkou je digitální verze daňového přiznání. Digitalizujeme naši síť, montéry jsme vybavili tablety a mohou tak vyjíždět do terénu přímo z domova. To vše nám přináší obrovské úspory, které pak můžeme využít pro další rozvoj podnikání.

Totéž se týká péče o naše zákazníky. Řadu záležitostí si u nás dnes vyřídí on-line, díky naší chytré aplikaci mohou na svých mobilních zařízeních průběžně sledovat spotřebu plynu, nabízíme chytrá energetická řešení pro firmy i domácnosti. V digitalizaci procesů budeme pokračovat všude tam, kde nám to zjednoduší práci a přinese úspory času, peněz a podporu nového businessu.

Jak se vám investice do lidí vracejí v podobě přidané hodnoty jejich práce?

Celkově tvoří personální výdaje významnou část veškerých nákladů společnosti, což jsou nemalé finanční prostředky. Základním měřítkem jejich účelnosti je proto míra zisku, která akcionáře zajímá především. A naše výsledky jasně ukazují, že se nám investice do lidí vyplácejí. A tím nemyslím jen investice do mezd či vzdělávání, ale do vytvoření takových podmínek, které lidi motivují, aby se u nás cítili dobře a vydali ze sebe to nejlepší. Kreativní pracovní prostředí, podpora dobrých nápadů, týmový duch, seberealizace při práci na inovativních projektech, flexibilní formy práce či vyvážení pracovního a osobního života. Zkrátka to, čemu u nás říkáme innogystyl. Za všechno hovoří fakt, že máme i v době rekordně nízké nezaměstnanosti minimální fluktuaci, a naopak meziročně evidujeme šestnáctiprocentní nárůst zájemců o práci.

Jakým způsobem přistupujete k hodnocení výkonu zaměstnanců?

Každý zaměstnanec má stanovené konkrétní cíle, které jsou propojené se strategií společnosti a jež se kaskádou rozpadají na všechny úrovně řízení. Základem řízení výkonu v innogy je, že každý zaměstnanec ví, CO má dělat a zároveň také PROČ to má dělat. A právě odpověď na otázku PROČ je jedním ze základních principů, na kterých funguje naše firemní kultura, tedy v hledání skutečného smyslu naší práce.

Má postupující digitalizace nějaký vliv na skladbu profesí v innogy?

Řekla bych, že spíš přibývají profese zcela nové. Inovace, digitalizace, nové přístupy ke zpracování dat, hledání alternativních zdrojů energie a vstup do nových businessů vytváří poptávku po specializacích, které před několika roky vůbec neexistovaly. Každá inovace a každý nový projekt otevírá cestu k novému businessu, k jehož realizaci zase potřebujete nové profese a nové odborníky.

V současnosti probíhá na trhu práce tvrdý konkurenční boj o kvalitní odborníky. Jak se vám daří lidi udržet, a ještě získávat zaměstnance nové?

Základem je moderní a spravedlivý systém odměňování, který nám umožňuje ocenit dobrou práci i nadstandardní výkon. Navíc poskytujeme řadu nadstandardních benefitů, které jdou vysoce nad rámec okolního trhu.

Zároveň nabízíme hodnoty, které lze jen těžko vyčíslit finančně, ale přesto hrají tu nejdůležitější roli. Je to atraktivní a perspektivní obor energetiky budoucnosti. Je to naše firemní kultura, v rámci níž se k lidem chováme s respektem, umíme je ocenit, dbáme o jejich bezpečnost, plníme sliby, poskytujeme jim maximální flexibilitu a nesvazujeme je desítkami zbytečných omezení. Je to náš #innogystyl práce i života.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *